Warhammer 40,000: Gladius - Escalation Pack
Yeni birimlerin her biri gruplarına yeni özellikler katıyor: destek yetenekleri, üstün ateş gücü, yıkıcı psyker güçleri ve daha fazlası.
Forgefiend Daemon Engine orijinal olarak düşman kuvvetlerine uzak mesafeden ölüm saçmak için geliştirildi. Şekil olarak kabaca centauroid olan Forgefiend'in gövdesi, Imperial teçhizatlarının cehennemde dövülmüş benzerleri olan ikiz silahlar taşıyor.
En sık karşılaşılan Forgefiend'ler kollarının yerinde düşman sürülerini ve hatta hafif zırhlı araçları küçümseyici bir şekilde biçmelerini sağlayan döner silahlardan oluşan cehennem otomatik topları taşıyorlar.
Hive Guard, son derece güçlü simbiyotik biyo-silahlarla bütünleşmiş, ağır zırhlı silah canavarlarıdır. Hive Guard'ların gözleri yoktur ancak diğer Tyranid'lerin duyuları sayesinde çevrelerini algılayabildikleri zayıf bir telepati becerisine sahiptirler, böylece en karmaşık teknolojili cogitator'ları bile aşan bir hedef alma bilgi ağına erişebilirler. Hive Guard'lara ayrılan düşük mental kapasite yüzünden Hive Mind'ın yönlendirmesi olmadan hareketsiz bir şekilde dururlar ve saldırıya geçmek için ilerlemek yerine avlarının menzillerine girmelerini beklerler.
Tech-Priest'lerin bilgi avcısı olduğu yerde Skitarii Ranger'lar, Omnissiah'ın düşmanı olan sentient canavarlarının avcılarıdır. Bu durdurulamaz sayborglar kanlı görev tamamlanana kadar dinlenmezler çünkü düşmanlarının yerini tespit etme ve yok olmalarından emin olma emrinin gücü ile hareket ederler. Bunu yukarıdan ateşlenen Drop Pod saldırıları ile ya da düşmanların ortasına ansızın ışınlanarak yapmazlar; bunun yerine avlarını haftalarca ve hatta aylarca takip edip onlar bitap düşene kadar gizlice peşlerinden giderek yaparlar. Belirlenen hedefler ateş hattında olduğu zaman hava galvanik silahların gürültüsü ve çatırtısıyla dolar, bu sırada Skitarii acımasız ilerlemesine devam eder. Elektrikle ölenlerin cesetlerinin kokusu hep çok yakındadır.
Düşmanın bir Scout Takımının yakınlarda olduğunu ilk anladığı an, ilerlemenin ansızın durmasıdır. Kafalar öne düşer ve savaşçılar dizlerinin üstüne çöker, keskin nişancı ateşi ile kafataslarında temiz bir delik açılmıştır. Pompalı tüfeklerin ani patlaması ile düşmanların ayakları yerden kesilir, bedenlerinde kanlı kraterler oluşur. Sürgülü tabancalar patırdar, ağır sürgülülerin gürültüsü onlara eşlik eder ve çapraz ateşte kalıp kütle güdümlü fişeklerle parçalara ayrılırken ölülerin çığlıkları duyulur. Düşmanlarının arka saflarına yıkım getirmek için gizlendikleri yerden çıkan Scout'ların pususuna yakalanan topçu ve ağır silahlı birlikler bile güvende değildir. Bir Scout Takımı düşmanlarına saldırmayı seçse bile bu saldırı tamamen bir sürpriz olacak ve beklenmedik bir yerden gelecektir, onların gizliliği ve sinsiliği en az sürgülü silahlar ve bıçaklar kadar ölümcüldür.
Adını bu silahın ateşlendiği zaman çıkardığı tiz uluma sesinden alan Devil Dog zırhlı savaşta ağırlığının çok üstündekileri alt etme kapasitesine sahiptir. Evet, pek çok Devil Dog kendilerini büyük av avcıları ya da canavar katledenler olarak tanımlar, düşman zırhını ve özellikle ağır piyade varlıklarını yok etmekte uzmanlaşmışlardır. Imperial Guard'a karşı savaşan ve yoğun arazilerde uzun kamplarda kalan bir düşman çok geçmeden Devil Dog'un kambur siluetinden çekinmeyi öğrenir - bunu öğrenemeyenler çok geçmeden araçlarının bu agresif ve hızlı hareket eden tank avcısı tarafından eritilmiş bir metal yığınına dönüştürüldüğünü görür.
Ghost Ark'lar, kendilerini tamir edemeyen Necron'ların kalıntılarını toplamakla görevlendirilmiştir. Kurtarılan parçalar yapıcı böcek sürüleri tarafından işlenir ve düşmüş Necron'lar tam işlevli olarak geri döner. Tamir edilen savaşçılar Ghost Ark tam kapasitesine ulaşana kadar staz durumunda kilitli kalır, ardından ya Ghost Ark kargosunu mezarlık dünyasına geri götürür ya da savaşçıları doğrudan savaşa gönderir. Ghost Ark'lar sıklıkla savaş alanına takviye güç taşıyan geleneksel taşıma araçları olarak kullanılır - ancak gerçek güçlerini zalim kargolarını saldıkları zaman açığa çıkarırlar. Necron saflarının arkasında dolaşan Ark'lar düşmüş yaya askerleri tamir ettikçe zümrüt rengi bir enerji yayarak titrerler. Necron'ları katletmek için elinden geleni yapan düşmanlar, bu çabaları boşa düştükçe yavaş yavaş artan bir korkuyla olan biteni izlemekten fazlasını yapamazlar.
Hornet'ler, Aeldari zırhlı güçleri tarafından hızlı keşif ve akıncı rolleri için görevlendirilen küçük ve tek koltuklu bir saldırı aracıdır. Hornet'ler Aeldari zırhlı saldırılarının ön saflarında, Wave Serpent'lerin ana gücünün ilerisinde hızlıca ilerlerken ve sıklıkla Jetbike'lar ve Vyper'lar gibi diğer yüksek hızlı saldırı araçlarıyla birlikte çalışırken bulunabilirler. Aeldari ırkının yüksek standartlarına göre bile Hornet'lerin motorları kendi türünün bir mucizesi.
Hem Speed Freek'lerin hem de uçması yasaklı Flyboy'ların en sevdiği araçlar arasında olan Megatrakk Scrapjet'ler roket itişli hızlanma, etkileyici ateş gücü ve devasa, hücum odaklı bir matkabın düşman hatlarına girmesinin yarattığı neşeyi sunuyor. Bu araçlar eski Ork pilotlarının düşmanları yakın mesafeden biçme zevkine erişmesini sağlıyor - elbette bu zevk genellikle Flyboy'ların kaza yapmasıyla sonuçlanıyor. Rokkit'ler ve füzeler hedefleriyle buluşurken düşmanların ortasında patlamalar filizlenir, bu sırada Grot kuyruk topçuları büyük shoota'ların gürültüsüyle yaylım ateşini sürdürür - Megatrakk Scrapjet'lerin kuşanabildiği silah çeşitliliği dehşet vericidir.
Tiger Shark, bombardıman rolü ile savaş alanına sürülen büyük bir hava aracıdır. Sıklıkla büyük operasyonlarda T'au Hunter saflarına destek amaçlı uçuş yaparken görülen Tiger Shark'ların ana rolü drone'ların taşınması gibi görünse de yakın zamanda çoklu güdümlü füze taşıyan türleriyle de karşılaşılmıştır. Adeptus Mechanicus'ların hasar görmüş Tiger Shark araçlarını savaş alanından kurtarma çabaları T'au Empire güçlerinin ve Inquisition'ın bazı unsurlarının sert direnişiyle karşılaştı.