Warhammer 40,000: Gladius - Tyranids
Warhammer 40,000: Gladius - Tyranids introduces a new playable race, which joins the fight for Gladius Prime. Thanks to their numerous new gameplay mechanics and features, they are a radically different faction, unlike any other in the game. The distinctive traits of the Tyranids are represented in the way they play. They are a ravenous, hungry swarm. They will consume Gladius Prime.
The Tyranid race travels the stars, systematically consuming anything that enables its rapid evolution and reproduction... so it may consume even more. On Gladius, the Tyranid faction specialises in reclaiming biomass from enemies, its own units and even by stripping tiles back down to the bedrock.
To the Tyranids, to stay still is to die. They consume and they move on. When an organism has served its purpose, from the smallest Ripper to the mightiest Tyrant, they walk willingly into the reclamation pool, so their biomass may be re-used.
The Hive Mind is the gestalt consciousness of the Tyranid race, controlling its creations through a pervasive psychic shadow generated by alpha creatures like Hive Tyrants and Warriors. But should its troops fall outside of this control, they become wild beasts, running feral, attacking Tyranid and enemy alike.
Tyranid units are monstrosities, adapted by the controlling Norn Queens by devouring the DNA of their enemies. Many of their units - from the mighty Tervigons and Trygons to the man-sized Hormagaunts and Termagants - can adapt to their current foes by gaining toxin sacs, acid blood, adrenal glands or other inhuman creations.