We Are The Dwarves
We Are The Dwarves is a real-time tactical adventure where you take control of three Dwarven astronauts and lead them through the hordes of enemies in the depths of their Universe.
The Dwarven stars are slowly dying, bringing the race to the brink of extinction. The fate of the Dwarven race rests upon three Dwarven astronauts who are sent on an expedition to find a new star in the depths of the Endless Stone. Take control of Forcer, Smashfist, and Shadow as they explore the unknown territories of the stone universe, encountering new civilizations and ancient monsters from the deepest layers of space.
We Are The Dwarves is an action-based tactical adventure with active pause (extreme slowdown of time), placing you in control of three Dwarven astronauts. Forcer specializes in ranged destruction and carefully planned attacks. Smashfist, a brute at heart, gets up close and personal, unleashing a rage best avoided. Shadow stays just where you'd expect him to, carrying out deadly assassinations and picking off enemies with precision archery from afar. As a trio, combine the dwarves' attack styles to unleash orchestrated destruction upon your foes.
Individual skill trees for each dwarf, with customization options ranging from stealth to slasher​.
Pause-and-queue gameplay — slow down time and set up a series of commands to be executed.