Whale Fall
"Whale Fall" is a single-player exploration game where you control various marine creatures to experience the magnificent cycle of life in the vast ocean.
From deep-sea organisms to schools of fish and even massive whales, everything can be controlled by the player.
After the death of a whale, its body sinks deep into the silent depths of the ocean.
This whale's body becomes a source of nourishment, giving birth to countless lives and forming a thriving ecosystem.
This is the Whale Fall, a community of organisms sustained by the whale's remains.
Within the whale's bones, countless marine organisms have formed colonies, and the player emerges as a scavenger among them.
From the deep and serene ocean floor, the player sets out on a journey to the vast and abundant realm of marine life.
This game is an art piece created by a graduate student from Tokyo University of the Arts.
It offers the opportunity to explore a beautiful, mystical, and awe-inspiring underwater world at your own pace.
The game intentionally avoids displaying any user interface elements, focusing instead on delivering a truly immersive and realistic marine experience.
It aims to create a sense of immersion akin to watching a movie, making you forget that you are playing a game.