Windrose to rozbudowana i złożona gra o dużym potencjale na rozwój o dodatkowe funkcje i systemy rozgrywki. Obecna wersja we wczesnym dostępie stanowi solidne fundamenty, a najlepszym sposobem na ich rozwinięcie jest oddanie gry w ręce społeczności i sprawdzenie, jakie elementy przygody gracze chcą zobaczyć w dalszej kolejności.
Windrose to w pełni grywalna przygodowa gra survivalowa z opcjonalnym trybem kooperacji. Ukończenie głównego wątku fabularnego zajmuje średnio od 50 do 70 godzin, choć czas ten może się różnić w zależności od stylu gry. Pod względem zawartości i funkcji, wersja we wczesnym dostępie oferuje 3 biomy (z unikalnymi zadaniami głównymi i pobocznymi, przepisami rzemieślniczymi, przeciwnikami i bossami), rozmieszczone na około 30 proceduralnie generowanych wyspach, zawierających ponad 90 ręcznie zaprojektowanych punktów zainteresowania. Do dyspozycji są 3 grywalne rodzaje okrętów, system walki morskiej z abordażem, rozbudowany system budowania z kilkoma odrębnymi stylami konstrukcji, rzemiosło i ulepszanie, rozwój postaci oparty na statystykach i talentach, różnorodne kombinacje pancerzy, broni i wyposażenia, miasto Tortuga, frakcje wraz z ich zadaniami, a także podstawowe systemy reputacji oraz pracownicy NPC.
Opinie i sugestie będą zbierane za pośrednictwem oficjalnego Discorda, dyskusji na Steamie, narzędzia do zgłaszania uwag w grze oraz ankiet. Choć istnieje ogólny plan dotyczący przyszłych biomów, bossów i wątków fabularnych, to właśnie spostrzeżenia społeczności odegrają kluczową rolę w określeniu, które elementy i aspekty gry wymagają największej uwagi. Naszym priorytetem jest uważne słuchanie i konsekwentna praca nad tym, aby dalszy rozwój gry był satysfakcjonujący dla wszystkich.