Workers & Resources: Soviet Republic - World Maps
Pittsburgh, Prag, Paris, Pyongyang gibi birçok bölgede Sovyet süper güçleri oluştur ve sosyalizm ruhunu tüm dünyaya yay. On adet ölçekli haritanın yanı sıra çeşitli milletleri ve bölgeleri temsil eden ikonik ve yeni yapılarla eşsiz coğrafi zorlukları ve fırsatları deneyimleyerek görkemli cumhuriyetler kurabilirsin.
Britanya Adaları: Dover'ın gümrük daireleri ve bir elektrik hattıyla iki bloka da bağlantı sağladığı Britanya Adaları, deniz ve hava yoluyla ticarete, özellikle de İngiltere'nin güneydoğu kıyısının daha uzağından gelebilecek nakliyatlara bel bağlar. Dış ticaretin yanı sıra ülkenin içinde ürün nakliyatı yapmak da kolay değildir. İrlanda Deniz Köprüsü iki adayı, hatta Man Adası'nı bağlamak için iyi bir yöntem olsa da önemli malların istikrarlı bir şekilde tedarik edilebilmesi için feribotlara ve kargo uçaklarına ihtiyaç duyarsın. İrlanda, Dış Hebridler ile birlikte iki uranyum yatağından birini elinde tutuyor ve demir, İngiltere ve İskoçya dışında hiçbir yerde bulunmuyor. Durum böyleyken Birleşik Sovyet Krallığı'nı ve İrlanda Sovyet Cumhuriyeti'ni nasıl inşa edeceksin?
Çek Cumhuriyeti: Sınırlarının çoğu engebeli araziden oluşan Çek Cumhuriyeti, kolay ulaşılabilen ve iki blokla da ticaret yapabilen gümrük daireleri sayesinde bölgede bir güç hâline gelmeye başlayabilir. Kömür, demir ve boksit sadece ülkenin dış bölgelerinde bulunur. Petrol ve uranyum ise merkezde daha yaygındır. Bu yataklar arasındaki mesafeye hazırlıksız yakalanan liderler, özellikle de merkezdeki tepelerin, çayırların ve Vltava nehrinin civarındaki sık dağların içinde dolambaçlı yollar planlarken zorluk çekebilir.
Doğu Almanya: Geniş ormanlık araziler birçok sanayi faaliyeti ve şehir gelişimi için elverişlidir. Kolay ulaşılabilen alanlarda düşük kaliteli kömür yatakları vardır, demir ve uranyum ise yalnızca güneydeki engebeli dağlarda bulunabilir. Kuzeydoğuda ve en doğuda petrol yatakları mevcuttur. Batıda NATO gümrük daireleriyle fırsatlar, doğuda eski Sovyet Bloku ticaret fırsatları ve kuzeyde Baltık Denizi'nin yanı sıra büyük bir liman potansiyeli vardır. Berlin Duvarı'nı yıkıp görkemli bir Sovyet cumhuriyeti mi inşa edeceksin, yoksa yalnızca Batı'yla iş birliği yaparak Avrupa'nın ortasında güçlü bir ülke mi kuracaksın?
Estonya: Yalnızca Rusya ve Letonya ile karadan komşu olan, sınırlarına sıkışmış Estonya, Sovyet Bloku ile ticaret yapabileceği birkaç gümrük dairesine sahiptir. Batı'yla ticaret yapmak için ise deniz ve hava ulaşımına bel bağlar. Mevcut birkaç kargo ve yolcu rıhtımı sayesinde ilk adımda adalara ve ana karaya bağlantısı vardır. Tallinn'deki yolcu tren istasyonu, güneydeki ve doğudaki Sovyet gümrük dairelerinin yanı sıra kargo rıhtımlarının yanında bulunan ardiyelere bağlanır. Bu hatlar, beş yıllık bir kalkınma planıyla mal nakliyatının can damarı hâline gelebilir ve ülkede ihracat, ithalat ve yerel kullanım amaçlı değerlendirilebilir.
Fransa: Manş Tüneli'nden, Akdeniz'e, Atlas Okyanusu kıyılarından doğu sınırlarına Fransa'yı karış karış görkemine kavuştur. Uzak mesafelere kaynak göndererek temel sanayi faaliyetlerini oluştur. Güneyde ve kuzeydoğuda zengin demir yatakları, kuzeyde ve güneybatıda ufak miktarda boksit, ülkenin birçok bölgesinde ise kömür ve petrol yatağı bulunur. Le Havre ve Marsilya limanlarını inşa ederek devasa ticaret merkezleri mi kuracaksın, yoksa Pireneler ve Fransız Alpleri'nde turizm alanları mı oluşturacaksın? Güçlü Fransa Sovyet Cumhuriyeti'ni inşa ederken hangi ticaret ortaklarıyla iş birliği yapacaksın?
Kuzey Kore: Sovyet Kore Halk Cumhuriyeti'nin ihtişamlı bir lidere ihtiyacı var. Ülkenin güney kesiminde Batı ile ticaret fırsatları, kuzeyinde ise Sovyet gümrük daireleri bulunur. Batı kıyısındaki engebeli araziler demir, uranyum, boksit ve kömür bakımından zengin olsa da bölgeye karadan ulaşım zordur. Ülke kaynaklarının nakliyatında hava ve deniz güzergâhları, özellikle de izole kuzeybatı bölgesi için daha kullanışlı olabilir. Batı kıyısındaki çayırlar tarım ve şehir gelişimi için bolca alan sağlar. Altyapı ise Pyongyang'ın hemen dışındaki toprak yollardan ibaret olsa da güçlü bir lider, şatafatlı bir geleceğin yolunu çizebilir.
ABD - Doğu Kıyısı: New York'tan North Carolina'ya uzanan, Apalaş Dağları'nın eteğine kadar devam eden, fırsatlarla dolu bir bölge seni bekliyor. Devlet güdümlü ekonomiyi ve toplu taşımayı Amerika Birleşik Devletleri'ne getirerek batıdaki dağlardan kaynak toplayıp kıyı şeridi boyunca şehir merkezleri inşa et. İki blok ile ticaret yapabileceğin birçok gümrük dairesi olsa da kendine yeten bir ülke hâline gelmek zor olabilir. Kömür ve demir gibi temel kaynak yatakları, yalnızca şehirlerin ve büyük sanayi binalarının rahatça kurulabileceği çayırların çok uzağında bulunan dağlarda mevcuttur. Boksit ve petrole ulaşım daha kolay olsa da uranyum cevheri için yine engebeli arazilerdeki faaliyetlere bolca yatırım yapılması gerekir. Devasa limanlar ve geniş, etkileyici şehirler inşa etmek için birçok fırsat olsa da Yeni Dünya'da kendine yetebilen bir Sovyet cumhuriyeti kurmak hiç de kolay olmayacak.
Yugoslavya: Yugoslavya'nın büyük kısmı dağlarla ve tepelerle dolu olduğu için yer şekillendirme projelerine yüklü yatırım yapılmadığı sürece büyük şehirler geliştirmek için sınırlı miktarda arazi bulunur. Engebeli araziler ve uzak şehirleri birbirine bağlayan dolambaçlı yollar sebebiyle en vizyonlu liderler bile lojistik konusunda zorlanabilir ve şehirlerini dağ geçitlerinin etrafında geliştirmek durumunda kalabilir. Engebeli kıyı şeridinin bazı bölgeleri limanlar için uygundur (Zadar'ın çevresine bir turist merkezi ve gemi gezisi limanı inşa etmek veya Split civarına bir ticaret merkezi kurmak gibi), ayrıca kuzeydeki çayırlar sanayi ve ekonomi ağları kurmak için biraz alan sağlar.Tüm dünyada güçlü Sovyet cumhuriyetleri kurarken her haritanın eşsiz coğrafi engellerine meydan oku.