Worlds Of The Future
Start and grow your new space delivery company by completing deliveries and tasks for various companies around the solar system. Expand your company by hiring, managing and commanding your own crew onboard your very own freighter ship. Fly out in your shuttlecraft to land on planets, space stations and more to explore, complete tasks and deliver packages to your customers.
Go on awesome adventures exploring a huge, fully seamless solar system. Fly through space, into a Go on awesome adventures exploring a huge, fully seamless solar system. Fly through space, into a planet's atmosphere and walk on its surface, all without any loading screens. Explore huge futuristic cities, shoot up space pirates and alien enemies, chill in a bar after a long day of deliveries, and much more in the open solar system.
Explore the solar system, full of exciting mysteries and stories, meet colorful characters, and make friends and enemies as you ascend the ranks to solar system legend status! Choose your own path: Will you abide by the law, or break it? Every mission choice and success influences how factions, and the law, respond to you. Build your reputation and relationships with factions and contacts you meet throughout your journey.
Worlds Of The Future is heavily inspired by Futurama and Star Trek. We take a lot of inspiration from the bright futuristic worlds both shows created. Making the world immersive and feel like an existing place that the player can feel a part of, is a big focus for us. That means having in-world companies & brands, prolific characters, unique locations & landmarks and more - Be a part of this world by making a name for yourself!