Czym jest WRATH?
WRATH: Aeon of Ruin to hardkorowa pierwszoosobowa strzelanka opracowana w oryginalnym silniku Quake Engine przez zespół weteranów sceny gry Quake.
Koncepcję WRATH opracował lata temu Jeremiah „KillPixel” Fox. Pracę nad projektem kontynuowało studio Slipgate Ironworks, z KillPixelem w roli dyrektora kreatywnego.
Quake Engine to solidny silnik open source, który jest znakomicie przystosowany do tytułu takiego jak ten.
Choć stwarza pewne trudności w porównaniu do pracy ze współczesnym silnikiem, zespół odpowiedzialny za WRATH to weterani sceny tworzenia map do gry Quake, którzy znają silnik jak własną kieszeń. Zastosowanie silnika Quake Engine dodaje też grze autentyczności, podobnie jak w przypadku gry Ion Maiden (która jest oparta na silniku Build Engine).
Niegdyś dryfowałeś po morzu Ageless Sea, a teraz znalazłeś się na brzegu umierającego świata.
Z pochłaniającej ciemności wyłania się postać odziana w biały płaszcz, Shepherd of Wayward Souls, który obarcza Cię zadaniem zlikwidowania pozostałych Guardians of the Old World. Musisz udać się w głąb rozległego mroku, aby zbadać starożytne ruiny, odkryć zapomniane tajemnice i walczyć z czyhającymi okropieństwami.
Gra posiada 3 unikalne centralne światy — z których każdy składa się z 5 poziomów, licznych bossów, 15+ rodzajów przeciwników, 9 broni i 10 artefaktów. Szacujemy, że większość graczy będzie potrzebować 15–20 godzin, aby ukończyć grę na średnim poziomie trudności.
Początkowo planowaliśmy zawrzeć tryb wieloosobowy we WRATH, jednak po głębszym zastanowieniu postanowiliśmy go nie dodawać.
WRATH to trudna, ale sprawiedliwa gra. Przez całą rozgrywkę gracz będzie ciągle testowany, będzie musiał stawiać czoła wielu wyzwaniom, jednocześnie przystosowując się do nowych sytuacji czyhających na każdym rogu.
WRATH jest oparte na modyfikacji DarkPlaces dostępnego na podstawie licencji open source (GPL) silnika Quake Engine, który może być wykorzystywany komercyjnie pod warunkiem, że kod źródłowy zostanie wydany razem z grą. Oprócz tego gra nie ma nic wspólnego z Quake.