Ys IX: Monstrum Nox
Korkulan Koruyucular: Her biri, şehri gölge yaratıklardan korumak için düz duvarlara tırmanmak ya da gizli nesneleri tespit etmek gibi eşsiz Gift'lere sahip altı kötü namlı Monstrum'dan istediğini seç ve oyna.
Duvarlar Arasında Dünya: Devasa şehri keşfet, şehir sakinlerine yardım etmek için görevleri kabul et ve Balduq'u tehdit eden güçleri alt etmek için Grimwald Nox'a gir.
Gecenin Kuvveti: Flash Dodge ve Flash Guard gibi tanıdık mekanikler düşmanlarının bir adım önüne geçmeni sağlarken Gift'ler ve Boost Mode gibi yeni eklemeler dövüş yeteneğini daha da geliştiriyor.
Ünlü maceracı Adol "the Red" Christin ve yol arkadaşı Dogi, Romun Empire tarafından ele geçirilmiş bir şehir olan Balduq'a ulaşırlar ve Adol şehre adımını atar atmaz tutuklanır. Adol tutukluyken, onu doğa üstü Gift'lere ve yaratıklardan şeytan çıkarma gücüne sahip bir varlık olan bir Monstrum'a dönüştüren, Aprilis isimli gizemli bir kadın ile tanışır. Adol şimdi Grimwald Nox isimli karanlık bir boyuttan gelen korkutucu tehlikelere karşı dost Monstrum'larla bir araya gelmek ve Balduq'taki isyanın arkasında yatan gerçeği ve Monstrum lanetinin gizemlerini açığa çıkarmak zorunda.