Dawno, dawno temu, Dolina Historii była krainą zbudowaną z bajek, w której ożywały mity i opowieści... do czasu gdy Czarownica i Hades ją zniszczyli. Z pomocą Bajarza ruszaj do Doliny i poznaj bohaterów i złoczyńców, z którymi podejmiesz epickie próby, złożysz historie i znajdziesz przyjaciół.
Walka o władzę pomiędzy Mistrzynią Wszelkiego Zła a Panem Zaświatów rozdarła Dolinę. Po całej krainie rozlał się atrament, a opowieści zostały rozniesione na cztery wiatry. Są teraz zagubione w postaci mitycznych, papierowych stworzeń, zwanych Wycinkami. W Dolinie nikt nie żyje już długo i szczęśliwie... ale to TY musisz odnaleźć te historie i przywrócić pokój.
Zbadaj świat zszyty z mitów, baśni i folkloru. Odkryj nowe biomy, z których składa się Dolina Historii. Od Grzbietu, gdzie książki są tkane w krajobraz, przez Długo i szczęśliwie, krainę baśni, gdzie stoi potężny zamek Czarownicy, aż po Mitopię, świat inspirowany greckimi mitami z wysoką górą Olimp, każdy biom zawiera w pełni personalizowany układ do dekorowania i personalizacji wyjątkowymi meblami.
Wyposaż się w nową królewską sieć (utkaną przez wróżki) i dzierż jej magię, aby łapać Wycinki wokół Biblioteki Wiedzy! Zbierz Wycinki, aby odbudować Dolinę Historii i przywrócić dziedzictwo historii Disneya i Pixara.
Pomóż Meridzie odkryć zagubiony skarb klanu DunBroch, przeprowadź epicki napad z Flynnem Riderem, uważaj, żeby nie stać się sługusem Hadesa... i zmierz się z samą Mistrzynią Wszelkiego Zła, Czarownicą. Stwórz dom dla swoich nowych Stwórz dom dla swoich nowych przyjaciół w Dolinie... albo ożyw ich na nowo w Dreamlight Valley!