Ulysses obiecuje odpowiedzieć na pytanie, dlaczego odmówił przyjęcia zlecenia, ale najpierw musicie rozpocząć ostatnią wyprawę do zdradliwych wąwozów Rozpadliny – miejsca targanego trzęsieniami ziemi i potężnymi burzami. Tylko od was zależy, czy podejmiecie się tej misji.
Nowe uzbrojenie – Podczas tej zdradliwej wyprawy będziecie mieli do dyspozycji szereg nowych rodzajów broni, w tym wyrzutnię rakiet „Czerwony Blask”, detonator laserowy, którym można odpalić porzucone głowice rozrzucone po okolicy i szereg uzbrojenia przedwojennego, w tym flary, ładunki wybuchowe i karabiny maszynowe mocowana na ramionach.
Nowe profity – Droga przez pustkowia zwiększa limit poziomu o 5 i dodaje szereg nowych profitów, takich jak automatyczne wstrzykiwanie stimpaków, gorzki napój czy przeciwjadowa opaska uciskowa.