Metro: Last Light Redux
Głęboko pod ziemią, poniżej ruin post-apokaliptycznej Moskwy biegnie sieć tuneli Metra, gdzie resztka ocalałych przedstawicieli rasy ludzkiej walczy o przetrwanie w obliczu śmiertelnego zagrożenia, nie tylko z zewnątrz...również wewnętrznego.
Krwiożercze mutanty czają się w mrocznych, podziemnych katakumbach, jak i na wymarłej powierzchni, gdzie pod zatrutym niebem szaleją toksyczne wichry.
Tymczasem skłócone frakcje mieszkańców Metra, zamiast się zjednoczyć, pogrążyły się w wojnie o pełnię władzy, którą ma zagwarantować instalacja militarna ocalała w bunkrze D6. Wzmaga się konflikt wewnętrzny, którego skutkiem może być całkowita zagłada gatunku ludzkiego.