Oddworld: Soulstorm
Oddworld: Soulstorm to wybuchowa przygodówka akcji, w której znajdziesz elementy gry platformowej, skradania się oraz zbierania i wytwarzania przedmiotów. To opowieść o nieprawdopodobnej ucieczce przed wrogimi siłami, które użyją wszelkich dostępnych im środków — od propagandy przez brutalną siłę po śmiercionośną przemoc — aby powstrzymać Abe'a i jego powstanie.
Wcielasz się w postać Abe'a — bohatera wbrew woli, który nieumyślnie wywołał pospolite ruszenie i teraz musi poprowadzić innych Mudokonów do walki o wolność z Kartelem Magogów i władcami planety.
Czy jest na to gotowy, czy nie, los całego gatunku Mudokonów spoczywa w rękach Abe'a. Przyjmij jego przeznaczenie i sprowokuj społeczne przemiany albo poddaj się i patrz, jak cała jego rasa zostaje wytępiona — wybór należy do Ciebie.
Platformowa przygodówka akcji: Rozwijając gatunek platformówek poprzez dodanie elementów RPG-lite, tytuł daje graczom swobodę rozgrywki, umożliwiając im grę zarówno w sposób agresywny, jak i bardziej bierny.
Narracja: Mroczna fabuła z pokręconym poczuciem humoru, podkreślająca ironie obecne w ludzkiej rzeczywistości.
2.9D: Epickie środowiska o ogromnej skali, które można eksplorować, zagłębiając się w świat, bez ograniczeń tradycyjnej dwuwymiarowej platformówki typu sidescroller.
Quarma: Quarma to funkcja, która odzwierciedla Twoje działania w grze i będzie miała wpływ na ostateczny los Abe'a oraz jego zwolenników.