Tym razem wytocz wojnę zombie na ich własnym terytorium. Stań po stronie roślin i stocz walkę o Suburbię lub po stronie zombie i zatrzymaj inwazję roślin na Zomburbię w zupełnie nowych trybach gry.
Do podstawowego składu dołącza 6 nowych postaci, tworząc razem 14 grywalnych klas. Wyróżnij się w walce – masz do dyspozycji ponad 100 grywalnych roślin oraz zombie z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Walka o Suburbię rozgrywa się na 12 niesamowitych mapach. Stocz bitwę na tle przekształconych przez Zombossa krajobrazów i w zatłoczonej przestrzeni powietrznej – miejscach pełnych sekretów, które czekają na odkrycie.