Często zadawane pytania
Jeszcze przed premierą pierwszej części gry Rogue Legacy, za pośrednictwem mediów społecznościowych, e-maili i wielu różnych forów otrzymaliśmy od społeczności ogromną liczbę pomysłów. Wasze opinie zaowocowały nowymi cechami, poprawą balansu w grze i zwiększeniem jej stabilności. No i nie zapominajmy o zagorzałych fanach, którzy przez cały czas tworzyli niesamowite mody i treści pozwalające grze Rogue Legacy zachować świeżość. Cały ten wkład pozwolił poprowadzić pierwszą część gry w lepszym kierunku, dlatego uważamy, że wprowadzenie Rogue Legacy 2 w fazę wczesnego dostępu przed oficjalną premierą to kolejny logiczny krok.
Niewielkie aktualizacje pomiędzy głównymi: w związku z tym, że w Rogue Legacy 2 jest całe mnóstwo miejsca na nową zawartość, planujemy wprowadzanie jej stopniowo pomiędzy dużymi aktualizacjami. Te pomniejsze zmiany powinny ułatwić oczekiwanie na kolejną dużą paczkę zawartości. Niewielkie aktualizacje będą zawierać nowe cechy, zaklęcia, relikwie, pokoje, odkrycia, ekwipunek i runy.
Nasz obecny harmonogram zakłada uruchomienie pełnej wersji gry po około roku od jej premiery we wczesnym dostępie — czyli w 2021 roku. Ale nawet jeśli jesteście hazardzistami, nie warto tu robić żadnych zakładów. Choć chcielibyśmy dać gwarancję, to jednak wszystko może ulec zmianie. Nasze plany może równie dobrze pokrzyżować jakieś niedopatrzenie, jak i również pojawienie się pomysłu na nową, dużą funkcję, którą koniecznie będziemy chcieli dodać do naszej gry.
Pełna wersja gry Rogue Legacy 2 będzie zawierać wszystkie funkcje i zawartość — łącznie z podsumowaniem wątku fabularnego, całym mnóstwem elementów rozgrywki i dodatkowymi treściami, takimi jak jej lokalizacja czy osiągnięcia. Obecnie nie planujemy wprowadzania żadnych korzyści dla graczy przedsprzedażowej wersji — oczywiście oprócz możliwości wcześniejszej rozgrywki, ukształtowania ostatecznej wersji gry i jej zakupu w obniżonej cenie.
Prace nad grą Rogue Legacy 2 trwają obecnie od ponad dwóch lat, ponieważ chcieliśmy mieć pewność, że mimo wczesnego dostępu do graczy trafi możliwie jak najbardziej skończony produkt. Wiele systemów jest już gotowych — potrzebujemy już tylko więcej czasu, aby nasycić naszą grę większą ilością zawartości. Poniżej znajduje się lista funkcji i zawartości, które już teraz są dostępne w grze. Niemniej jednak, w miarę jak będziemy rozwijać grę w fazie wczesnego dostępu, odpowiedź ta może ulec zmianie. Więc na pewno będziemy na bieżąco uaktualniać tę listę.
Tak, cena zostanie podniesiona dwukrotnie w trakcie rozwoju gry. Jeśli cała zaplanowana przez nas zawartość trafi do ostatecznej wersji, gra Rogue Legacy 2 będzie ponad dwukrotnie większa od pierwszej części. Rozumiemy jednak dysproporcje wynikające z prowadzenia rozgrywki w niepełnej wersji gry, dlatego naszym zamiarem jest stopniowe podnoszenie ceny w trzech krokach, wraz z dodawaniem kolejnych treści. Dlatego cena gry w dniu jej premiery we wczesnym dostępie będzie odpowiednio obniżona.
Mniej więcej w połowie prac podniesiemy cenę po raz pierwszy — a jej ostatnia podwyżka nastąpi, gdy opublikowana zostanie wersja 1.0. Wszelkie zmiany w cenie będą wyraźnie ogłaszane przed ich dokonaniem.
Oczekujemy, że społeczność naszych graczy będzie odgrywać kluczową rolę we wszystkich aspektach rozwoju gry — od rozgrywki, przez fabułę, aż po jej stabilność techniczną. Jeśli chodzi o rozgrywkę, wspomnieliśmy wcześniej, iż naszym zdaniem możliwości rozbudowy Rogue Legacy są nieodłącznie związane z opiniami naszych graczy.
Masz świetny pomysł na nową, dziwaczną cechę? Opowiedz nam o nim! Nowa postać Cię zainspirowała? Lepiej zacznij gadać! Masz pomysł na piramidę finansową i jesteś pewny, że tym razem zadziała? Słuchamy! Wczesny dostęp bywa jednak gorączkowym procesem, dlatego stworzyliśmy nasz harmonogram, aby mieć pewność, że sprawy nie wymkną się spod kontroli i nadal będziemy mogli wypuszczać aktualizacje zgodnie z planem. Co więcej, traktujemy fabułę naszej gry bardzo poważnie i chcemy wiedzieć, co ludzie o niej myślą i jak możemy ulepszyć jej narrację. No i oczywiście błędy zgłaszane przez graczy będą stałym dobrodziejstwem, które zapewni Rogue Legacy 2 działanie tak stabilne, jak to tylko możliwe. Jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, co nasi fani wymyślili, aby rozwinąć nasz maleńki zakątek uniwersum gier roguelite.