Posokowce słyną z niebywale czułego węchu. Dysponują około 300 milionami receptorów węchowych i są w stanie z łatwością podjąć ślad krwi nawet w najgęstszym poszyciu leśnym. Wykonując powierzone zadania, pies nabywa doświadczenia, dzięki któremu awansuje na kolejne poziomy psa towarzysza (do 30) i psa tropiącego (do 15). Im częściej wspólnie polujecie, tym sprawniej pies wykonuje swoje zadania.
Zdolność koncentracji jest u psa bezpośrednio zależna od więzi, która Was łączy. Nagradzanie psiego towarzysza pochwałami, głaskaniem lub smakołykami wzmacnia tę więź. Pamiętaj zatem, aby po owocnym dniu spędzonym na polowaniu okazać czworonogowi nieco miłości!