Zdobywaj amerykańskie góry, transportując olbrzymie ładunki pociągami przemysłowymi, dostarczaj w rekordowym czasie osoby dojeżdżające do pracy w stolicy Wielkiej Brytanii, a także pędź od landu do landu na pokładzie niemieckiej szybkiej kolei. Graj na własny sposób, korzystając z kreatywnych narzędzi. Opanuj maszynę w grze Train Sim World 3: Standard Edition.
Transportuj setki kontenerów przez kalifornijskie pustynie i góry za pomocą ES44C4, bestii o mocy 4400 KM w odważnych barwach BNSF. Doświadcz dreszczyku emocji, pędząc z prędkością 280 km/h ICE 1, pierwszym niemieckim pociągiem ekspresowym, oraz podziwiając krajobrazy Hesji i Bawarii. Usiądź za sterami łączącego precyzję i wszechstronność Class 395 „Javelin” – najszybszego brytyjskiego pociągu, który kursuje z i do Londynu z prędkością 225 km/h.
Różnorodne pociągi na poszczególnych trasach gwarantują niezapomniane emocje, a dodatkowych wrażeń dostarczają narzędzia do planowania scenariuszy i malowań Scenario Planner oraz Livery Designer, dzięki którym przeżyjesz spersonalizowaną przygodę. Przemaluj pociągi według własnego uznania i przemierzaj dowolne trasy w trybie Off the Rails, a następnie podziel się swoimi projektami w Creators Club.
Zachowasz również zgromadzoną kolekcję zawartości. Cała zawartość Train Sim World 2 jest dostępna w Train Sim World 3, a wszelkie dodatki, które jeszcze nie zostały odkryte, można dodać w dowolnym momencie.