Trover Saves the Universe to komediowa przygodówka pełna walki, rozgrywki platformowej, zagadek i wątpliwych moralnie wyborów. Twoje psy zostały porwane przez dziobatego szaleńca o imieniu Glorkon, który wsadził je do swoich oczodołów i wykorzystuje ich życiową esencję do zniszczenia wszechświata. Razem z Troverem, małym fioletowym potworem z dwiema parami oczu, musisz uratować swoje psy i ocalić kosmos.
M (Mature) – krew, brutalna przemoc, odniesienia do narkotyków, dojrzały humor i przekleństwa.
Trover jest fioletowym potworem z dwiema parami oczu, z którym tworzysz drużynę. Jesteś w stanie go kontrolować za pomocą malucha mocy (power baby), którego wyciąga z oczodołu i podłącza do Twojego kontrolera.
Nie! Genialne, prawda? Możesz śmiało grać w Trover zarówno w VR, jak i na standardowym monitorze. Możesz nawet przełączać pomiędzy nimi, kiedy tylko masz na to ochotę.
Natomiast możesz używać kasku Vive wraz z gamepadem lub klawiaturą i myszą, jeśli chcesz!
Jest to komediowa platformówka pełna akcji dla jednego gracza. Nie ma trybu wieloosobowego, kontrolujesz zarówno Chairorpeana, jak i Trovera.
Choć jest to zabawna i barwna gra w stylu kreskówki, nie zalecamy pozwalać małym dzieciom grać ze względu na klasyfikację i treść gry. Dostępna jest wersja ocenzurowana, ale pozbawiona jest jedynie niektórych przekleństw. Decyzję pozostawiamy Tobie... ale pamiętaj, że Cię ostrzegaliśmy! ;)