Verdun
Fabuła gry toczy się na froncie zachodnim w latach 1914–1918, podczas jednego z najbardziej krwawych konfliktów w dziejach świata. Jej twórcy inspirowali się niesławną bitwą pod Verdun z 1916 roku.
Verdun to pierwsza wieloosobowa gra FPS osadzona w realiach I wojny światowej, która rozpoczęła serię gier o tym okresie (WW1 Game Series). Okrutna specyfika walki w zwarciu podczas wojny pozycyjnej oznacza, że umiejętność korzystania z bagnetu może być równie istotna, co celność podczas strzelania. Inne gry w serii obejmują Tannenberg, osadzoną na wschodnim froncie, i nadchodzącą Isonzo, w której walka ma miejsce w górskich terenach na włoskim froncie.
Gra oferuje 5 różnych trybów z wieloma realistycznie odwzorowanymi elementami z czasów I wojny światowej jak broń, mundury, straszliwe okrucieństwo oraz mapy oparte na prawdziwych polach bitwy we Francji i Belgii. W dynamicznym trybie gry Frontlines (Linie frontu) 64 graczy po kolei szarżuje na okopy przeciwników w celu zdobycia terytorium.
Twórcy Verdun bazowali na szeroko zakrojonych badaniach dotyczących tej bitwy i konsultowali się z doświadczonymi historykami, aby upewnić się, że poszczególne elementy gry są tak autentyczne, jak to tylko możliwe. Mundury zostały odtworzone w najdrobniejszych szczegółach, a broń stworzona tak, aby dokładnie odpowiadać swoim pierwowzorom. Mapy oferują realistyczne rekwizyty i odzwierciedlają rzeczywiste ukształtowanie terenu. Wszystko zostało tak zaprojektowane, aby wprowadzić ponurą atmosferę typową dla czasów I wojny światowej – od wciągającego interfejsu i rozdartych wojną map po realistyczne efekty dźwiękowe oraz głosy, które sprawiają, że gracz czuje, jakby naprawdę znajdował się w pełnych błota okopach.