Gladius – Demolition Pack
Dragoni (Dragoons) to sprawdzeni wojownicy Skitarii z Adeptus Mechanicus, którzy dostąpili zaszczytu wyruszenia na wojnę na pokładzie słynnych, długonogich Ironstrider Engines. Ci nieustraszeni kawalerzyści przedzierają się przez ogień wroga, by wbić się lancą w sam środek jego szeregów, a nagromadzona energia ich paralizatorów odrzuca wroga do tyłu tworząc płonącą burzę iskier. Ci, którzy są na tyle głupi, by przeprowadzić kontratak, zostają bezceremonialnie wbici w ziemię.
Zespoły uzbrojenia obsługują jedne z największych broni manewrowych używanych przez Astra Militarum. Na Gladius Prime regimenty imperialne używają wyłącznie dział przeciwpiechotnych Bombast Cannons. Wynika to nie tyle z konkretnego planu wojskowego, co raczej z błędu rachunkowego Adeptus Administratum, popełnionego w starożytnym manifeście transportowym.
Terminatorzy Chaosu (Chaos Terminators) stanowią elitę należących do ich panów band wojennych Heretic Astartes. Choć są masywniejsi niż ich standardowi towarzysze odziani w Pancerze Wspomagane (Power Armour), nic poza dedykowanym laserem przeciwpancernym nie jest w stanie powstrzymać ich podczas natarcia. Ci doświadczeni zabójcy często działają jako osobista gwardia szanowanego Czempiona Chaosu (Champion of Chaos), egzekwując rozkazy swojego przywódcy z bezlitosną skutecznością i biorąc łupy po każdym zwycięstwie.
Maszyna bólu Talos Pain Engine to upiorne połączenie zszytego ciała i opancerzonej konstrukcji, szczycące się ogromną wytrzymałością i koszmarnym arsenałem broni. Każda z nich jest dumnym dziełem Drukhari Haemonculi, którzy z równą przyjemnością wykorzystują swoje Talosy jako narzędzia tortur, asystentów chirurgicznych i opancerzone maszyny do zabijania.
Każdy Wraithlord jest cenną częścią sił swojego craftworld. Zarówno ciało, jak i ożywiający je duch są czczonymi reliktami minionej epoki, ponieważ tylko dusze najsilniejszych bohaterów Eldarów posiadają psychiczną obecność, pozwalającą ożywić te kościane powłoki. Ci dawno zmarli szlachcice walczą tak, jak robili to za życia – jeśli preferowali walkę w zwarciu lub kunszt zabijania z dystansu, znajdzie to odzwierciedlenie w wyborze broni danego Wraithlorda.
Nie wszystkie niszczyciele Necron Destroyer preferują broń dystansową lub modyfikacje poduszkowców. Gdy tylko zostaną wypuszczone na pole bitwy, niszczyciele Skorpekh Destroyers pędzą naprzód jak niezdarne trójnogi, a ich hiperfazowe kończyny obracają się w wirze krwawej jatki, zaspokajając swoją potrzebę zabijania. Nic innego nie jest w stanie zastąpić wrodzonego pragnienia zniszczenia wszelkiego życia organicznego, które napędza tych obłąkanych Nekronów (Necrons).
Burna Boyz są wyspecjalizowanymi podpalaczami, nacierającymi na wroga pośród buchających płomieni. Nic nie sprawia im większej przyjemności niż palenie cudzych rzeczy, a także ich właścicieli, jeśli uda im się ich dopaść. Ci szaleńcy podpalą cokolwiek lub kogokolwiek dla czystej przyjemności oglądania ich „tańczących w płomieniach”. Mogą okazać się śmiertelnie niebezpieczni dla ciasno stłoczonej lub lekko opancerzonej piechoty, a piekące eksplozje ich podpałek wyrzucają ofiary z ukrycia wśród skwierczenia gotującego się mięsa.
Arco-flagellants podążają w grupach za wiernymi armiami, a ich przypominające rzęsy kończyny poruszają się w przód i w tył, gdy towarzyszą swoim kapłańskim panom w bitwie. Po dostrzeżeniu wroga wpadają w morderczy szał dzięki silnemu koktajlowi stymulantów adrenaliny i neuronalnych sygnałów do zabijania, po czym rzucają się w wir walki, nie dbając o własny los ani nie zachowując umiaru. Używając cybernetycznie wszczepionych cepów, młotów pneumatycznych i tasaków, walczą obłąkańczo, dopóki z ich wrogów nie pozostanie nic poza stertą zmasakrowanych zwłok.
Pierwsi weterani kompanii rozmieszczeni jako oddziały Terminatorów Szturmowych (Terminator Assault) rezygnują z walki na dystans, zamiast tego przebijając się młotami energetycznymi i osłaniając się przed ogniem wroga za pomocą potężnych tarcz szturmowych. Ta kombinacja jest szczególnie skuteczna w akcjach abordażowych lub walkach w tunelach, gdzie pojedynczy oddział może wybić wielokrotnie większą liczbę wrogów, nie odnotowując przy tym ani jednej ofiary.
Piechota przełamująca T'au (T'au Breacher infantry) specjalizuje się w brutalnie skutecznych atakach na bliskim dystansie, usuwając zagrożenia z wrogich konstrukcji i umocnionych pozycji w zwartej formacji taktycznej. Wykonuje ona ostre, zaskakująco nagłe ataki na pierwszej linii frontu, które roznoszą wrogich żołnierzy w pył, wyładowując Miotacze Pulsacyjne (Pulse Blasters) i ciskając Granatami Fotonowymi (Photon Grenades), aż do uzyskania pewności, że każda ścieżka została oczyszczona.