Warhammer 40,000: Gladius — Tyranids
Warhammer 40,000: Gladius — Tyranids wprowadza nową grywalną rasę, która dołącza do walki o planetę Gladius Prime. Dzięki licznym nowym funkcjom i mechanizmom rozgrywki stanowią zupełnie inną frakcję niż pozostałe dostępne w grze. Cechy wyróżniające Tyranidów znajdują odzwierciedlenie w ich stylu działania. Są żarłocznym, głodnym rojem. Pożrą planetę Gladius Prime.
Rasa Tyranidów podróżuje po gwiazdach, systematycznie konsumując wszystko, co umożliwia jej szybką ewolucję i reprodukcję… aby mogła pochłonąć jeszcze więcej. Na Gladiusie frakcja Tyranidów specjalizuje się w pozyskiwaniu biomasy z wrogów, własnych jednostek, a nawet poprzez całkowite pochłanianie okolicznych terenów.
Dla Tyranidów pozostać w miejscu znaczy tyle, co umrzeć. Konsumują i ruszają dalej. Gdy jakiś organizm spełni swoje zadanie — od najmniejszego Rozrywacza do najpotężniejszego Tyrana — dobrowolnie wchodzi do basenu rekultywacyjnego, dzięki czemu jego biomasa może być ponownie wykorzystana.
Umysł roju jest gestaltową świadomością rasy Tyranidów, kontrolującą swoje kreacje poprzez wszechobecną więź zwaną Synapsą — generowaną przez istoty nadrzędne takie jak Tyrani czy Wojownicy Roju. Jednak jeśli ich oddziały znajdą się poza tą kontrolą, staną się dzikimi bestiami atakującymi zarówno Tyranidów, jak i ich wrogów.
Jednostki Tyranidów to potwory zaadaptowane przez kontrolujące je Królowe Roju, które pożerają DNA swoich wrogów. Wiele z ich jednostek — od potężnych Tervigonów i Trygonów po Hormagaunty i Termaganty wielkości człowieka — może przystosować się do swoich aktualnych przeciwników, rozwijając się i wytwarzając w ciałach torbiele toksyn, kwasową krew, gruczoły nadnerczy lub inne nieludzkie modyfikacje.