Ys IX: Monstrum Nox
Przerażający obrońcy: Graj jednym z sześciu niesławnych Monstrów, z których każde posiada własne unikalne Gifts, zapewniające takie umiejętności, jak wspinanie się po pionowych ścianach lub wykrywanie ukrytych obiektów, aby chronić miasto przed mrocznymi stworzeniami.
Świat w Murach: Eksploruj ogromne miasto, przyjmuj misje, aby pomóc jego mieszkańcom, i wejdź do Grimwald Nox, by pokonać zagrożenia dla Balduq.
Siła Nocy: Znajome mechaniki, takie jak Flash Dodge i Flash Guard, pozwalają Ci wymanewrować wrogów, a nowe dodatki, takie jak Gifts i tryb Boost Mode, dodatkowo zwiększają Twoją zdolność do walki.
Znany poszukiwacz przygód Adol „the Red” Christin i jego towarzysz Dogi przybywają do Balduq, miasta anektowanego przez Romun Empire, tylko po to, by Adol został zatrzymany przed samym wejściem. W areszcie spotyka tajemniczą kobietę o imieniu Aprilis, która zmienia go w Monstrum, stworzenie z nadprzyrodzonymi Gifts i mocą egzorcyzmowania potworów. Teraz Adol musi sprzymierzyć się z innymi Monstrami, aby odeprzeć przerażające zagrożenia wyłaniające się z mrocznego wymiaru zwanego Grimwald Nox, a także rozwikłać tajemnice klątwy Monstrum i prawdy kryjącej się za niepokojami w Balduq.