Bir zamanlar kurgusal hikayelerden oluşan, mitlerin ve masalların hayat bulduğu Hikayeler Diyarı diye bir ülke varmış... Ta ki Malefiz ve Hades bu ülkeyi parçalayana dek. Öykücül'ün rehberliğinde bu ülkeye yolculuk ederek kahramanlarla ve kötülerle tanış; onlar sana destansı sınavlar, bir araya getirilecek hikayeler ve kurtarılacak arkadaşlıklar sunacak.
Perilerin yaptığı Kraliyet Ağı'nın sihrini kullanarak Diyar'ın her yanındaki Kırpıntıları yakala! Kırpıntıları birleştirerek Hikayeler Diyarı'nı yeniden yarat, Disney ve Pixar öykülerinin mirasını kurtar.
Merida ile birlikte Clan DunBroch'un kayıp hazinesini bul, Flynn Rider ile destansı bir soygun yap, Hades'in piyonu olmamak için daima dikkatli ol... Ve Tüm Kötülüklerin Anası Malefiz ile bizzat tanış. Diyar'ı yeni arkadaşların için bir yuva haline getir... Veya onları Dreamlight Valley'de yaşamaya götür!