Europa Universalis IV FAQ
Europa Universalis IV, 15. yüzyılın ortasındaki Rönesans ile 19. yüzyılın başlarındaki Napolyon Dönemi arasında kalan zamanla ilgili bir tarihi büyük strateji oyunudur. Bu süre içinde var olmuş tüm uluslar olarak oynayabilir, ekonomiyi inşa edebilir, yeni dünyalar keşfedebilir, müttefikler kazanabilir, rakiplerin topraklarını fethedebilir ve dünyanın tarihini yeniden yazabilirsin. Oyunda turlar yoktur, zaman sürekli akar, yani çevrendeki dünya sürekli olarak şekillenir. Bu göremediğin yerlerde de olur, yani dikkatli davranmazsan yaptığın iyi bir plan çabucak suya düşebilir. Neyse ki emirler vermek için oyunu istediğin zaman duraklatabilir veya yavaşlatabilirsin. Böylece kral, imparator, doçe, han veya şef olarak vermen gereken önemli kararların sayısı karşısında zor duruma düşmezsin.
Fiyatlarından da genel olarak anlayabileceğin gibi, bu farklı eklentileri kapsamlarıyla değerlendirebilirsin.
Önemli bulduğun içerikler muhtemelen en ilginç bulduğun konulara bağlı. Örneğin eğer Doğu Asya tarihiyle yakından ilgiliysen, Mandate of Heaven paketini satın almayı düşünebilirsin. Ancak sadece Reform konusuna odaklanmak istiyorsan, Emperor senin için yeterli olur. Her birinin içindeki özellikleri oku ve belirli ihtiyaçlarına uyan eklentileri seç.