Europa Universalis IV: Leviathan genişletmesinde merkezileşmek ve ülkene güç toplamak için yeni araçlara sahipsin. Yeni diplomatik eylemler daha güçlü mevkidaşlarına karşı koymana olanak tanırken, yeni ekonomik araçlar anıtsal başkentine bolluk ve gelişim katacak zengin alt imparatorluklar kurmanı sağlayacak.
Leviathan aynı zamanda oyunun diğer temel alanlarına da koloniler ve saltanatlar gibi yeni geliştirmeler getiriyor.