Dünya yanıyor. Reaper’lar hüküm sürerken, diğer medeniyetler birer domino taşı gibi devriliyor. İnsanlığı kurtarmak ve dünyayı bu korkunç makinelerin elinden kurtarmak için son savaşı Komutan Shepard olarak yöneteceksiniz. Savaşlarda desteğe ihtiyacınız var. Neyse ki galaksinin karşınıza beklenmedik türler çıkarmak gibi bir huyu var. Yeni takım üyeleri bulun ve ittifaklar kurun ancak türlü fedakarlıkların yapılması gerektiği bu ortamda her an veda etmeye hazır olun. Komutan Shepard için insanlığın kaderini ve galaksiyi kurtarmak için savaşma zamanı. Komutan olarak baskının üstesinden gelin.
Yeni güçlerden ve çatışma hareketlerinden faydalanın. Shepard artık düşmanlara kör ateş açabilir ve daha güçlü yakın saldırılar gerçekleştirebilir. Ayrıca, takım olarak savaştığınızda yeni biyotik ve teknolojik güçleri birlikte kullanarak yıkıcı Güçlü Kombolar yapabilirsiniz.
Çeşitli ırklardan ve sınıflardan takım kurun ve becerilerini birlikte kullanarak imkansızı başarın. Güçlü ve kararlı bir asker olan James Vega ve yeni fiziksel formuyla alınan güvenilir yapay zeka EDI gibi yeni karakterler de size katılacak. Geçmişte sevdiğiniz karakterler için gözünüzü dört açın ama dikkatli olun. Bazıları son savaşta hayatta kalamayabilir….