Populous serisinin üçüncü bölümünde bir yıldız sisteminin 25 gezegeninin hepsini fethetmek ve tanrılık mertebesine yükselmek için zorlu bir görevde şamanınızı ve onun takipçilerinin kabilesini kontrol ediyorsunuz.
Dünya, hem oyuncuları hem de oyun basınını hayrete düşüren gerçek 3D olarak sunuluyor. Takipçileriniz üzerinde uyguladığınız kontrol seviyesi de sizi yeni bir seviyeye taşıyor: bireylere veya gruplara emir vererek kaynak toplama, bina inşa etme veya düşmanlarınıza saldırma gibi belirli görevleri yerine getirmelerini sağlayabilirsiniz.
Populous: The Beginning serinin önceki oyunlarından biraz daha farklı bir yaklaşıma sahiptir.
Bullfrog için cesur bir hamle oldu ama şu bir gerçek ki bunca yıl geçmesine rağmen Populous 3, hâlâ harika bir strateji tanrı oyunudur.