Hastalıklıların ve acımasız afetzedelerin dört bir yanda kol gezdiği, yıkıma uğramış bir uygarlıkta hayattan nasibini almış olan baş karakter Joel, 14 yaşındaki Ellie'yi askerî karantina bölgesinden çıkarması için tutulur. Başta küçük bir mesele gibi görünen bu iş, ülke boyunca devam eden amansız bir yolculuğa dönüşür.
The Last of Us'ın tek oyunculu hikâyesinin tamamını ve Ellie ile en iyi arkadaşı Riley'nin hayatlarını sonsuza dek değiştiren olayların derinine inen meşhur ana hikâye öncesi bölümü Left Behind'ı içerir.
The Last of Us Part I PC sürümü, Joel ve Ellie'nin gerilim dolu ve unutulmaz yolculuğuna hayat vermek için pek çok PC özelliğini beraberinde getiriyor. The Last of Us Part I'in bu sürümü, PC odaklı oyun kalitesi geliştirmeleriyle PC için optimize edildi. Part I'de AMD FSR 2.2 desteği*, Nvidia DLSS Super Resolution desteği*, VSync ve kare oranı sınırlama seçeneklerinin yanı sıra ayarlanabilir Doku Kalitesi, Gölgeler, Yansımalar, Ortam Kapatma ve daha fazlası dahil olmak üzere PC için özel olarak tasarlanmış bir dizi özellik yer alacak.
PC oyuncuları, gerçek 4K çözünürlükteki** baş döndürücü ayrıntılarla Joel ve Ellie'nin gözünden güzel ve çarpıcı ortamlarda kendilerini atmosfere tamamen kaptırabilir. Hem 21:9 Ultra Geniş hem de 32:9 Süper Ultra Geniş görüntü oranı için Ultra Geniş Monitör Desteğiyle Boston Karantina Bölgesinin sert ve acımasız sokaklarını, Bill'in Kasabası'nda doğaya teslim olmuş ve terk edilmiş evleri ve çok daha fazlasını içeren oyunda Amerika Birleşik Devletleri boyunca olağanüstü bir yolculuğa çık.
AMD'nin üst düzey zamansal yukarı ölçekleme teknolojisi ile kare oranlarına güç katarak Joel ve Ellie'yle hayatta kalmak için savaş. FSR 2, kare oranını artırmak ve uyumlu pek çok ekran kartıyla The Last of Us Part I'de yüksek kalite ve çözünürlükte oyun deneyimleri sunmak için son teknoloji algoritmalar kullanır.
The Last of Us Part I PC Sürümü kablolu bağlantı yoluyla DualSense desteği sunuyor ve böylece oyuncular, dokunsal geri bildirim ve dinamik tetikler aracılığıyla savaş efektlerini, asfaltı çiğneyen bir tankın gümbürtüsünü ve çok daha fazlasını hissedebilir. DualShock 4 kontrol cihazı, çeşitli diğer oyun kumandaları ve klavye-fare desteğiyle oyuncular, oyun tarzlarını tercihlerine göre ayarlayabilirler.
PC sürümü tam kontrol yapılandırması, klavye-fare kontrolü için birincil ve ikincil tuş atamaları, oyuncuların klavye ve kontrol cihazı girişlerini bir arada kullanmasına izin veren uyarlanabilir bir mod ve daha fazlasını içeren bir dizi yeni kontrol özelleştirme seçeneği içerir. Part I'in PC sürümünde, oyuncuların deneyimlerini ihtiyaç ve tercihlerine göre ayarlayabilmeleri için The Last of Us Part I'in erişilebilirlik özellikleri de bulunacak.