Birçok kişinin anlatmaya dahi cesaret edemeyeceği tehlikelerden sağ kurtuldu ve bunu tek bir arzusu sayesinde başardı: Kendisinden çalınana tekrar kavuşmak. Gollum'un bu umutsuz arayışı, J. R. R. Tolkien'in yazdığı hikâyenin merkezinde yer alsa da hiçbir zaman ayrıntılı olarak anlatılmadı. Kitaplara muazzam derecede sadık kalan bu deneyimde Gollum'un anlatılmamış hikâyesine ilk kez eşlik et. Sauron'un Ağzı'ndan ve iblis örümcek Shelob'dan kurtulduğu Mordor kaçışından Elf Kralı Thranduil'in zindanlarına kadar, Gollum akıl almaz yolculuğu sırasında pek çok badire atlattı.
Yüzlerce yıl boyunca Yüzük'ün zihni kirleten etkisine maruz kalan Gollum, olağanüstü bir çeviklik ve keskin zekâ geliştirdi. Efsanevi mekânları ve baş döndürücü yükseklikleri keşfetmek ve bu bölgelere gizlice girmek için Gollum'un eşsiz becerilerini kullan. Orklara fark edilmeden Karanlık Kule Barad-dûr'a tırman ve gizemli Kuyutorman'da Elfleri atlat.
Gollum her ne kadar bir savaşçı olmasa da, fırsatını yakaladığında gafil avladığı bir düşmanı rahatlıkla boğabilir ya da beladan kurtulmak için daha yaratıcı ve risksiz bir yol bulabilir.
Bölünen kişiliği ona işkence etse de yeri geldiğinde Gollum gibi saldırgan ve kötü niyetli; Sméagol gibi dost canlısı ve temkinli de olabilir. İstikrarsız müttefiklerinin geleceğini belirleyecek zorlu ahlaki seçimlerde hangi kişiliğinin ağır basacağına sen karar vereceksin.