The Mound: Omen of Cthulhu
In the cursed and hostile jungle, danger lurks around every corner. Lovecraftian horrors warp reality as madness closes in, while you explore ever deeper in search of infinite riches buried within The Mound.
Inspired by H.P. Lovecraft‘s oppressive atmospheres, the game features a deep madness system that makes the cursed jungle play with your perception. Unpredictable threats distort your senses, blur the line between reality and illusion, and sow paranoia within your group.
The cursed jungle does not only breed the strangest of creatures. Something is also playing with your mind over there.
Once on the mainland, you are on your own, relying on spatialized voice chat to coordinate against unpredictable threats and gather what riches you can.
Discover abandoned forts during your expedition and recover their logbooks to unlock them as new starting point for future expeditions.
Venture ever deeper in the cursed jungle in search of The Mound, rumored to hold treasures beyond imagination.