The Mound: Omen of Cthulhu - Deluxe Edition
Join a team of explorers in search of treasure. Aboard your galleon, prepare for each mission by selecting weapons and equipment before setting off for adventure in the cursed jungle. The further you make progress, the greater the danger you'll face before you make it to the gates of a legendary underground world where unimaginable riches await.
The Mound is inspired by the stories of H.P. Lovecraft with their oppressive and unpredictable atmospheres. Here, the supernatural forces don't just hunt you down: they distort your perception of every situation to throw you off balance. Faced with diabolical creatures and unexplained phenomena, the border that separates reality from illusion blurs, sowing doubt and paranoia among your group.
In The Mound, survival depends on communication and helping each other. But as madness sets in, hallucinations intensify. Can you still trust your perception and do you really have time to assess the situation? One poor decision, one misplaced shot, and the mission could turn into a disaster.
Each expedition takes you deeper into a dense jungle where more dangers lurk and madness threatens to overwhelm you. Stay clear-headed, complete your objectives and return to your galleon before it's too late.