Tails Noir
It takes a certain kind of person to take on the greatest evils of the world. A keen intellect. Relentless courage. An unstoppable desire to see justice done.
You’re not special. You’re not a hero. Thrust into unfortunate circumstances, you find yourself with no other option than to unravel what might be your biggest case yet.
Tails Noir is a post-noir roleplaying detective adventure, in which you step into the shoes of raccoon private investigator, Howard Lotor, and explore dystopian Vancouver, BC, beautifully rendered in high resolution pixel art.
After years of small-time cases, lonely evenings, and just barely scraping by, Howard Lotor is swept into a job quite unlike any other before it. What starts as a menial case slowly unravels into something much darker, pitting Howard against the oppressive, systemic power hierarchies of the City itself.
Tails Noir’s Vancouver is a dangerous place, bleak and dreary, but not entirely without hope. It’s a tale of a cold and existentialist world, interspersed with genuine connections and a bruised but undying drive to make a difference. Everyone wants to change the world, but not always for the better.
The breathtaking combination of high-resolution pixel art and 3D effects like dynamic lighting, pouring rain, volumetric fog and neon lights bring the sprawling city to life.
An original soundtrack by Danshin and Arooj Aftab is expertly crafted to create a cinematic, atmospheric, and simply jaw-dropping soundscape. You’ve never heard dystopian doom jazz quite like this.