Beyond Typicals
Beyond Typicals is the refreshingly simple, shockingly powerful typical section creator for urban planners, roadway designers, public officials, contractors, civil engineers, project managers, local advocates and more.
You can use this all-new, drag-and-drop creator for real-time planning, project coordination, public meetings, proposals, draft concepts, 3D typical sections, safety analysis, MOT planning and much more.
Version 3.0 does not support save files prior to version 2.0 of the software and the prior version is planned to be discontinued in the future.
You'll still be able to download older versions directly from our website if you need to access save files preceding version 2.0.