Conan Exiles
Conan Exiles is an online multiplayer survival game, now with sorcery, set in the lands of Conan the Barbarian. Enter a vast, open-world sandbox and play together with friends and strangers as you build your own home or even a shared city. Survive freezing cold temperatures, explore loot-filled dungeons, develop your character from scavenging survivor to mighty barbarian and powerful sorcerer, and fight to dominate your enemies in epic siege wars.
Conan Exiles can be played in full single-player, co-op, or persistent online multiplayer.
Dress well or light a campfire to stay warm and make sure to cool yourself down in the heat. Hunt, cook, eat, and drink to stay alive. Build a shelter to weather scouring sandstorms. Be careful when exploring darkened ruins or you might become corrupted by foul sorcery.
Harvest resources to craft tools and weapons, then build anything from a small home to entire cities piece by piece using a powerful building system. Place traps, elevators, and defenses, then deck out your creations with furniture, crafting stations, and more.
Carve out your piece of the Exiled Lands, taking it from other players if you must! Build siege weapons and use explosives to break down the walls of your enemy’s city. Place traps, recruit thralls, and build defenses to keep your enemies from invading you.
Discover insidious sorceries and corrupt your body to wield them. Special perks are awarded to those who give up a portion of their life force. Sacrifice thralls to summon demons and the undead and bend them to your will. Conjure darkness, soar the skies on winged monstrosities, and call down lightning to strike your foes.
Updates in Conan Exiles now come in Ages. Each Age has its own theme, free gameplay updates, and Battle Passes. This model allows us to add features and improvements for free, while providing an easy way for any player to support the game’s growth and receive exclusive themed cosmetics.
Journey through a massive and seamless open world, from the rolling sand dunes of the southern desert to the mysterious eastern swamp and the snow-capped mountains of the frozen north. Climb anywhere and experience full freedom of exploration.
Fight vicious monsters and other players using an action-oriented, combo-based combat system. Dodge, block, and learn to master the true art of combat to become the greatest fighter in the Exiled Lands. Slay using bows, daggers, swords, axes, and more.
Enslave the criminals of the Exiled Lands and make them join your cause and defend your territory. Put them through the grueling Wheel of Pain to break their will, then turn them into archers, fighters, crafters, entertainers, and more.
From the Black Keep in the north to the Dregs along the southern river, discover the ruins of ancient civilizations and solve their mysteries to gain access to their treasure. Uncover the history of the Exiled Lands you as you explore, uncover lore, and meet NPCs.
Alight yourself with one of four deities such as Derketo, the goddess of lust and death. Bring your sacrifices to the altar of your god then summon and take control of their huge, towering avatar. Crush enemies and entire buildings under your avatar’s feet.