The Shieldbreaker DLC adds an all new recruitable hero into Darkest Dungeon. She is a powerful tactical combatant, able to pierce armor, break guards, and poison foes. The DLC also includes several new monsters and a new consumable item type: the Aegis Scale!
The Shieldbreaker is a powerful ally in the fight to reclaim the Estate and banish the evil that squats in the Darkest Dungeon. A highly-tactical and solid damage dealing hero, she truly excels when countering monsters with high protection and those who guard their allies. Her movement, speed, and targeted abilities make her a valuable ally for dismantling intractable monster groups. Though relatively low health, the Shieldbreaker is yet highly survivable in short bursts thanks to her Aegis scales.