Disney Dreamlight Valley: The Storybook Vale – Magical Edition
Travel to a new world and capture treasured tales to unveil beloved Disney and Pixar stories with The Storybook Vale - Magical Edition, which contains exclusive digital items.
Once upon a time, the Storybook Vale was a land made up of fabled stories, where myths and fairy tales sprang to life… until Maleficent and Hades tore the Vale apart. With the guidance of the Lorekeeper, journey to the Vale and meet heroes and villains who will bring epic trials to undertake, stories to reassemble, and friendships to recover.
A struggle for power between the Mistress of All Evil and the lord of the Underworld tore the Vale apart. Ink spilled over the land and the Tales were scattered to the winds, now lost in the form of mythical creatures made of paper called Snippets. Things aren't so happily ever after in the Vale… It's up to YOU to reclaim these stories and restore peace.
Discover a world sewn together from myths, fables, and folklore as you uncover the three new Biomes that make up the Storybook Vale. From the Bind, where books are woven into the landscape, to Everafter, a land of fairy tales where Maleficent's castle stands tall, and Mythopia, a world inspired by Greek myths, where Mount Olympus looms large—each Biome contains a fully customizable layout to decorate and make your own with exclusive furniture.
Equip yourself with the new Royal Net (crafted by fairies) and wield its magic to catch Snippets around the Library of Lore. Assemble these Snippets together to rewrite the Storybook Vale and restore a legacy of Disney and Pixar stories.
Help Merida uncover a lost treasure of Clan DunBroch, execute an epic heist with Flynn Rider, beware you don't become Hades' minion… and face off with the Mistress of All Evil herself, Maleficent. Create a home for your new friends in the Vale… or bring them back to live in Dreamlight Valley!