Elite Dangerous
Take control of your own starship in a cutthroat galaxy. Elite Dangerous is the definitive massively multiplayer space epic, bringing gaming’s original open world adventure to the modern generation with an evolving narrative and the entirety of the Milky Way.
Discover the next chapter of the legendary Elite saga. Elite Dangerous is the definitive massively multiplayer space epic, bringing gaming’s original 1984 open world adventure to the modern generation with a seamless, connected galaxy, a player‑shaped evolving narrative, and the entire Milky Way recreated at full galactic scale.
Against this vast backdrop, take to the stars in your own starship and do whatever it takes to survive in an ever-changing futuristic galactic sandbox. Acquire wealth and power, develop your skills and knowledge, and earn the right to stand tall among the ranks of the iconic Elite.
In an age of galactic superpowers and interstellar war, your story influences the connected experience and handcrafted evolving narrative. From discovering new worlds, to exhilarating space combat and a fully-realised economy for trade, the galaxy is waiting.
The 400-billion star systems of the Milky Way form the vast and dynamic stage for Elite Dangerous' open-ended gameplay. Constructed using real astronomical data, the stars, planets, moons, asteroid belts, and black holes of our galaxy are rendered at true galactic scale. Chart a course through star systems never before visited by other Commanders and explore the surface of strange and unfamiliar worlds with a Surface Recon Vehicle.
The Elite Dangerous galaxy revolves around players’ actions. In an age of galactic superpowers and interstellar war, every player’s personal story influences the space simulation and handcrafted, evolving narrative.
Experience unpredictable encounters with other players in a vast, massively multiplayer space. Experience the connected galaxy alone in Solo mode or with players across the world in Open Play, where every pilot you face could become a trusted ally or your deadliest enemy.