Eximius: Seize the Frontline
Eximius combines tactical First Person Shooter gameplay with high level strategic decision-making of a Real-time Strategy game. The game features a competitive 5v5 team battles where players square off in a post apocalyptic urban environment.
Build your base, train an army and call down support abilities to aid your allies on the ground to gain territory.
Lead your squad into combat and crush your enemies with your agile tactics or brute force. Capture resources for your team, upgrade weapons and equip powerful battlesuits.
Eximius provides a multi-role gameplay experience where each player could choose to play a diversely different role and fight not only with brawns but also with their brains. An expert shooter could be outnumbered, ambushed and overwhelmed if caught in a wrong position. While a scheming officer could be assassinated in the right moment at the frontline.
As a commander , you are also an officer. But you have the extra capability to switch to top down RTS interface to build bases and command units. An aggressive commander can also join the battle in the frontline but they are normally expected to stay in relative safety and manage base development. Commander needs to be nominated by the team.
As the gameplay of Eximius revolves around Team vs Team battles, each team shares a base, resource and technology tree. RTS Commander to support the battle operations by training infantry units and vehicles, building bases and call in airstrikes or support abilities.
Commander can train AI infantry and assign them to players. Leading them as a frontline officer your squad will fight with you sensibly , taking cover and help you both offensively and defensively.
Decide your combat roles and purchase weapons suitable to your play style and tactics. Your weapon and equipment determine your roles in the team. Respond to enemy strategy with appropriate firepower and equipment's; be it vehicles , massive amount of infantry or sneaky players.
As your resources and technology grow, you can construct increasingly powerful units such as armored vehicles, gunships and elite soldiers. Your team can also gain powerful team abilities when you tech up to new tiers. Call down artillery, deploy quick-response force or launch EMP strikes.
The pinnacle of each team’s firepower is the legendary battle-suit. Equipping battlesuits allow players to use powerful abilities, have increased stats and is able to push the frontline much faster. Officers will have choice of several choice of battlesuits, each with their own play style and set of abilities.
AXR is private research organization that turned into a security contractor out of global needs. Being at the forefront of science, many believes that this wealthy organization holds key technologies that could bring about global peace.
A peacekeeping organization set up after the first initial great war. The GSF foundation is built upon the principles of securing the walls, recovering human survivors and rebuilding the civilized world. Nations that choose to fund GSF do so for their vast armies and their global presence.