Fata Deum - The God Sim
Inspired by the god games of old, Fata Deum lets you mold settlements and townsfolk in your image. Will you raise the settlements to splendor, or spur them on to violent debauchery and demons? Watch as a living world grows under your whims.
A god game where you not only build settlements, but compete with other gods for influence. In Fata Deum, the more followers you have, the more power you wield.
Manage your mana to manipulate your settlements, devotees and the fabric of reality itself. As you amass more power, you’ll be able to pick more unearthly feats to wield.
During the day, use your influence on the mortals. Will you bless and inspire them onto good work, or strike fear into their hearts with terrifying visions? But be wary, the townsfolk have their own free will.
At night, you can manipulate settlements. Instruct the mortals to build you mighty temples for worship, farms and lumber mills so that they may prosper, or even to ruin other villages.
Perhaps you’d like to be a tyrant, ruling over a kingdom of debauchery and blood. Raise an army and sacrifice your mortals to summon terrifying demons. Your choice.
Or maybe you do believe in fun, festivities and spreading the love, but have no qualms weakening your enemies by spreading fear - or just hitting them with a Thunderstrike.
SHAPE A LIVING WORLD
As your influence grows, the living world will shape around it, getting ever more vast. Each god manifests their kingdom differently.
Will yours be a kingdom of crops and light, or twisted trees and glowering darkness? You’ll battle gods of Violence, Deceit, Fertility and Pleasure.
Play a young god rising to glory in campaign mode, which is full of curious and revealing challenges set to an engaging narrative.