GalCiv IV - Tales of the Terran Alliance
Experience humanity's defining era in this Galactic Civilizations IV expansion. Face the Xendar, unlock an exclusive human tech tree, navigate 23rd-century Earth politics and shape the rise of the Terran Alliance.
Tales of the Terran Alliance takes you deep into the 23rd century, when humanity took its first bold steps beyond Earth and encountered the ancient civilizations of the galaxy. This expansion explores the political intrigue, technological breakthroughs, and devastating conflicts that forged the Terran Alliance into a galactic superpower.
Experience the infamous Xendar War firsthand as you guide humanity through its greatest challenges. Make critical decisions that will shape Earth's destiny among the stars and define what it means to be human in a universe of ancient, powerful alien civilizations.
Tales of the Terran Alliance is more than an expansion—it's a deep dive into the lore that has captivated Galactic Civilizations fans for over 30 years. Whether you're a longtime fan eager to explore humanity's backstory or a newcomer discovering the rich universe of Galactic Civilizations, this expansion delivers a compelling narrative experience wrapped in deep strategic gameplay.
Will you lead humanity to greatness, or will the Terran Alliance fall before it truly begins?