Galactic Civilizations IV: Supernova
Prepare yourself to explore the galaxy, research new technologies, meet new alien civilizations and develop a galactic civilization that will pass the test of time.
As leader of a fledgling interstellar species, it’s up to you to guide your people to develop new worlds, construct new kinds of starships and fight wars to ensure your civilization survives in what is often a hostile universe.
Govern as few, or as many, worlds as you like with the Core World and Colony split system. Tall play is viable by linking many Colonies into just a handful of Core Worlds, greatly increasing their resource output. Alternatively, many lower class planets can be manually improved and developed for a super-wide playstyle.
Harness your creative abilities to construct interstellar armadas with the Ship Designer, a feature that allows you to design and customize your own interstellar spacecraft. With an array of options for hulls, weapons, engines, and more, you can create a fleet that perfectly suits your strategy and style.
With setup options that allow the player to play games lasting less than an hour, or for months, Galactic Civilizations IV supports many viable strategies. Create or play as a civilization with deep diplomatic and cultural abilities or play as a ravenous species bent on spreading to every world in the universe: Galactic Civilizations offers a deep set of options to ensure your style of play is rewarded.
Conquering your rivals with force of arms isn’t the only way to win - enlighten the galaxy with superior cultural influence, navigate treacherous diplomatic waters to unite your rivals under your leadership, or earn a Prestige Victory with difficult Galactic Challenges.
Experience thrilling adventures within procedurally generated galaxies teeming with surprises. Engage with a multitude of galactic events and rival civilizations to ensure every game is a unique and exciting experience, filled with challenges and opportunities.