Halcyon 6 Starbase Commander
A retro space strategy RPG with base building, deep tactical combat, crew management and emergent storytelling.
On the edge of Terran space lies Halcyon 6, a derelict starbase left behind by a mysterious precursor race. Your mission is to reclaim the derelict station and rebuild it.A mysterious alien force is making a beeline towards Earth and this starbase is the best chance for the New Terran Federation to establish new alliances, research new technologies and otherwise figure out a way to stop the impending invasion.
Deep Tactical Combat: fight tactical ship or ground battles to resolve hostile events, create a foothold in the sector and ultimately defeat the enemy mothership!
Story Events: based on game criteria like rooms-built, alien diplomacy scores or officer traits/skills, the game will produce story events (often with multiple choice outcomes) that can lead to combat, time-related applied bonuses/negatives, officer attribute changes or any number of crazy in-game stories.