Learning Factory
Build and manage production systems to craft and sell goods to cats and finally achieve Catopia where all the systems are operating at peak efficiency. Machine Learning for sales, multi-layered generated maps, thoughtful complex gameplay, and a relaxing atmosphere are included.
Learning Factory is a relaxing automation game, which lets you concentrate on the most important tasks in the Universe: making cats happy again.
You're a humble genius scientist who gets invited to become the chief engineer at an abandoned Factory on Mars, designed to produce and sell exquisite goods for cats. It was conceived to learn everything about cats and make them happy, but it is desolated now, and cats are leaving Factory Stores unhappy and empty-pawed.
Sales at the Factory Stores generate tons of data which is later analyzed by real-life machine learning in order to unlock the in-depth nature of the feline mind.
But hey: no pressure! In this fail-safe environment, the key to success is to keep trying and stay curious. Experiment, optimize, automate - and keep creating a giant cat-catering factory on Mars. Eventually you will find the key to a better future for humans and cats (and also maybe dogs, dogs are kinda ok, too)!
The game is backed up with real Machine Learning, links to handpicked educational videos, and an in-game wiki to be used as learning material.