Medieval Dynasty
Hunt, survive, build and lead in the harsh Middle Ages: Create your own Medieval Dynasty and ensure its long-lasting prosperity or die trying!
Find a piece of land where you could build your home. You start as a simple farmer or a hunter, but after you gain more experience, learn and hone your skills, you can become the head of a prospering town. Design, build and improve your house - from a simple hut to an extensive farm. Convince people to join your village. Find your true love and create a family, ensuring the continuity of your dynasty.
An expansive, open world awaits you. Face hot summer months and cold winters and make sure that neither you nor your people lack anything.
Medieval Dynasty will captivate you with its unique genre combination for the ultimate medieval experience!
Defy the seasons: Make sure that neither you nor your population starve or die of thirst. Hunt wild animals, plant crops or trade resources to be ready for anything.
It is in your hands: Without the right tools, you won't get far – whether you're hunting, chopping trees, harvesting or building. But watch out for wear and tear so that your pickaxe doesn't become unusable in the middle of nowhere.
Live and learn: Develop your character, specialize, or become a true jack-of-all-trades as you interact with NPCs, care for your family, explore the lush world, or complete tasks for others.
Start a village: You are a town planner, builder and warden all in one! Co-ordinate the layout, manage the residents, gather resources, produce goods and trade to help the community grow and prosper.
The medieval world with its challenging dangers and its gorgeous surroundings is in your reach!
Cooperative Multiplayer: Team up with up to 4 friends for a cooperative gaming experience.
Character Customization: Personalize your avatar with a detailed character creator.
Dynamic Environmental Realism: Immerse yourself in a complete 4-season cycle with dynamic day/night transitions and realistic weather, all while actively engaging with the environment, from felling trees to exploring caves.