One Lonely Outpost is a very expansive game with a lot of content planned for it. While the early access version has plenty for players to do, we would like to continue getting feedback so we can develop these features alongside the community.
We estimate the game will be in early access for up to 12 months. Although that seems like a long time, we will be adding content on a consistent basis and will continue to evaluate until we feel the game is ‘feature complete.’
The full version will include more new content as well as expanded features of what is currently available. Players can expect things such as livestock, new colonists, and the thrill of romancing colony members down the line. Of course there will also be many new types of wildlife, fish, insects, crops, and quests by the time the game leaves early access as well. We’ve got a ton of cool things in store for the game so there is a lot to look forward to!
Player feedback is a large part of what has helped One Lonely Outpost reach where it is today. We will continue to collect feedback from players - primarily through our Discord - so we can make One Lonely Outpost into the best game it can possibly be!