PC Building Simulator
Build your very own PC empire, from simple diagnosis and repairs to bespoke, boutique creations that would be the envy of any enthusiast. With an ever-expanding marketplace full of real-world components you can finally stop dreaming of that ultimate PC and get out there, build it and see how it benchmarks in 3DMark!
PC Building Simulator has already enjoyed viral success with over 650,000+ downloads of its pre-alpha demo and has now been lovingly developed into a fully-fledged simulation to allow you to build the PC of your dreams.
The career mode in PC Building Simulator puts you in charge of your very own PC building and repair business. From your own cozy workshop, you must use all your technical skills to complete the various jobs that come your way.
Customers will provide you with a range of jobs from simple upgrades and repairs to full system builds which you must complete while balancing your books to ensure you are still making a profit!
Build your PC from the case up with your favourite parts and express your building flair by choosing your favourite LED and cabling colors to really make it stand out. Choose from a range of air and water cooling solutions to keep it cool or even go all out with fully customizable water cooling loops! Once your rig is ready to go, turn it on and see how it benchmarks. Not happy with the results? Jump into the bios and try your hand at overclocking to see if you can get better results without breaking anything!
PC Building Simulator aims to teach even the most novice PC user how their machine is put together with step-by-step instructions explaining the order parts should be assembled and providing useful information on what each part is and its function.