Simon the Sorcerer Origins
Experience the Magical World like never before in Simon the Sorcerer Origins, the highly anticipated prequel to the cult classic Point-and-Click adventure series. In this new adventure, Simon, returns to reveal secrets and stories from his past!
Thirty years after his first appearance on the screen, Simon is drawn into a foreign world by an ancient prophecy that will reveal his origins. This world is populated by powerful yet mostly useless wizards and strange creatures. On his journey, Simon must solve a series of tricky puzzles, operate alchemical devices, and learn powerful spells. And yes, he also has to taste a few disgusting stews!
Whether you're visiting the Magical World for the first time or returning once again – Simon is back, along with his unique sense of humor and a completely new graphic style. Simon the Sorcerer Origins brings the charm of the original saga back in a completely hand-drawn graphic style, blending classic gameplay mechanics with a fresh, new world of magic.
Solve loads of tricky puzzles, test your wits, and face a variety of absurd situations and quirky characters. Combine items and clues to unravel the big mystery and become the legendary wizard you were always meant to be.
Find out what happened just a few weeks before the first legendary adventure in the 90s!
A loving mother, a lively teenager, a forced move, and a prophecy. Experience an adventure between emotions and discovery.