Sins of a Solar Empire 2 FAQ
This page contains answers to commonly asked questions about the Sins of a Solar Empire II early access.
The TEC faction (both rebel and loyalists) is part of our current early access release. It will contain the core gameplay systems, many of the TEC units and structures. The game can currently be played in single- or multi-player with up to 6 players.
Very similar to the state we began the original Sins of a Solar Empire ‘early access’ program in. At present, most of the gameplay systems are implemented. We are making steady progress on the visual content and overall UI/UX, representing roughly 1/3 of the content overall. We’re still working on many models, particle effects, damage effects and debris, user interface art, music, voice work, sound fx, and more.
We use these as placeholders so we can verify the underlying game system is working as intended while we wait for the new assets to be created.
We expect to be in early access for at least all of 2023. While a large part of this will be spent on finishing Sins II, we also plan to fold in user feedback as we release updates.
This may vary during Early Access, but our hope is to update the game monthly with new content, bug fixes, etc.