Sins of a Solar Empire II
Sins of a Solar Empire II is the sequel to the critically acclaimed space strategy game that seamlessly blends real-time battle tactics with the depth of 4X. As both emperor and battle commander you must lead one of six playable factions to victory against the threat of extinction!
There are no turns. There is no battle mode. There is no strategic mode. It's all one mode and it's all in real-time.
Instantly zoom in to control tactical engagements where every missile, turret, and ship is fully simulated and an important part of the battle. Instantly zoom back out to manage your empire where every asteroid, moon, and planet orbits its parent in a slowly evolving strategic landscape.
Sins of a Solar Empire II delivers sprawling empires, huge fleets, and completely new and exciting gameplay moments that can only be found in Sins II.
A Dynamic Galaxy: Planets orbit their stars in real-time causing the galaxy's structure to slowly change, creating new battle fronts and new opportunities. Players can view the state of the galaxy up to an hour in the future to prepare their strategies.
3 Unique Races: It's War Year 35 and the emergent TEC, alien Vasari, and deviant Advent have been forced to adapt and evolve to survive. (Advent coming - Summer 2024)
6 Playable Factions: The parent races are further differentiated by unique sub-factions each with their own unique features and play styles that reflect their motivations and goals. For example, the TEC: Primacy is a xenophobic 'human first' empire focused on aggression and the Vasari: Exodus is willing to destroy planets to fuel their mobile empire.
Combat Simulation: A detailed combat simulation adds incredible depth to tactical gameplay. Turrets with their own pitch and tracking speeds make firing solutions important in battles. Fully simulated missiles can be blocked by ships or destroyed by point defense. New mechanics around shields, armor and hull points give greater depth to units and tactical decisions.
Empire Management: All planets and ships can now be easily analyzed, customized, and upgraded in one place without the tedium of finding and clicking through all units in your empire. The Intelligent Construction system will queue up the entire chain of prerequisites to fulfill any item, research, or unit build request.
Unit Customization: Planet surfaces can now be customized with special items that vary by race and planet type. Capital ships, titans and starbases can also be customized with race specific items to fill gaps in the fleet's composition or target specific strategies.