Sins of a Solar Empire II - Paths to Power DLC
Prepare for new challenges with Paths to Power, the first DLC for Sins of a Solar Empire II! This DLC features new mission-driven scenario maps that forces players to achieve special goals to achieve victory.
Prepare for new challenges with Paths to Power, the first DLC for Sins of a Solar Empire II! This DLC features new mission-driven scenario maps that forces players to achieve special goals to achieve victory. Test your strategic skills and shape your fate as you battle through new, high-stakes scenarios in the vast universe of Sins of a Solar Empire II.
Paths to Power includes over 10 new scenario mission maps to play-through in single-player action. You’ll need to put your skills to the test as each scenario will give you different initial play conditions and objectives to win.
The great enemy has arrived! We still don’t know where they are, but solar systems are slowly being obliterated. As the Vasari Alliance, you’ll need to cooperate with your usually hostile neighbors to secure enough resources to escape before time runs out.
Lead the Pranast United in this ‘King of the Hill’ style scenario. Fend off waves of enemies as they assault your homeworld. Victory may be impossible, but how long can you hold out?
The Vasari Exodus are attempting to summon the feared ‘mad’ Vorastra titan from deep space as a means to destroy their enemies once and for all. Played from the perspective of either the Vasari Exodus or the TEC, you must capture five special Phase Resonators and hold them against your foe. Which side will you fight for?
Discover a destroyed star system at the edge of Trader space, home to strange, inactive starbases. Will you restore them for a powerful new weapon or destroy them to prevent your enemies from gaining control?
Paths to Power will put your tactical prowess to the ultimate test. Do you have what it takes to conquer the challenges that await in these new scenarios? Grab the DLC and prove your strategic supremacy!
The Unity must grow if it’s to continue the wars against the despised TEC and obnoxious Vasari. The Advent have suffered many losses of late and fresh blood is needed. It’s time to assimilate the populations of the galaxy to the Unity’s cause using new culture and population gameplay mechanics.
The Aluxian Resurgence is proving to be a major thorn for the greater powers of the region. You must eliminate their homeworld using only a titan that’s been equipped with the ability to summon reinforcements. Be careful - you don’t have a homeworld to fall back to!
It’s time to take the war to the Advent and make them regret returning from exile to attack the TEC. You must conquer a star system that’s fully under the control of hated Advent Wrath and wipe them from existence!
Players in this scenario start with control over half of a resource rich system, lots of unlocked technologies and an initial fleet of ships. The goal is simple - eliminate your opposition!